NIVÓ Logo
Search
Close this search box.

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

Ja. NIVÓ is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en is een betrouwbare en veilige webshop. Wij verkopen al sinds 2018 zonnebrillen aan klanten uit heel Nederland en België. Ook zijn we aangesloten bij het partnernetwerk van onder andere Bol.com. Ons KvK-nummer is 72447656.

Je kunt heel eenvoudig contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of +31 6 30755750. Ons team staat je altijd vriendelijk te woord en probeert je zo goed mogelijk te helpen. Je kunt ook onze contactpagina bezoeken.

Jazeker. Volg ons op Instagram, TikTok of Facebook. We komen graag met je in contact!

Zonnebrillen

Ja. Al onze zonnebrillen zijn van goede kwaliteit. Onze zonnebrillen gaan verschillende testfases door en we hanteren strenge kwaliteitseisen. Voor we een zonnebril op de markt brengen is deze uitbreid getest en unaniem beoordeelt als een kwalitatief product.

Ja. Al onze zonnebrillen hebben een UV400 filter en geven je daarom de beste bescherming voor je ogen.

Hoe stevig een zonnebril is hangt af van het montuur. De ene bril is steviger dan het andere. Over het algemeen geldt dat al onze zonnebrillen van goede kwaliteit zijn. We hebben ze uitgebreid getest en ze voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen.

Verwacht mag worden dat een NIVÓ bril een aantal jaar meegaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je misschien nog gebruikmaken van de garantie. Lees meer bij de categorie: Garantie en Retourneren.

Ondanks onze strenge controle en kwaliteitseisen, kan het voorkomen dat er een bril tussen zit met fouten vanuit de fabriek. Wanneer jouw bril bij ontvangst één van de volgende mankementen bevat, neem dan contact met ons op:

  • Het loslaten van een lenscoating
  • Het loslaten van de montuur coating
  • Soldering fouten bij scharnieren
  • Het ontbreken van onderdelen

Bestellen

Bepaal welk(e) product(en) of zonnebril(len) je wilt bestellen. Klik vervolgens op de knop ‘toevoegen aan winkelwagen’. Het product wordt dan toegevoegd aan de winkelwagen. De winkelwagen schuift automatisch open, waarna via de onderstaande blauwe knop naar de afrekenpagina kan worden gegaan en kan worden afgerekend. Je kunt de winkelwagen ook openen via het winkelwagen icoontje in de menubalk. Wil je nog een product bestellen? Sluit dan de winkelwagen en voeg nog een product toe.

We zullen er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wanneer je jouw bestelling op een werkdag voor 17:00 uur plaatst, dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden verzonden. In de meeste gevallen wordt jouw product de volgende werkdag al geleverd.

Ja. Het is mogelijk om jouw bestelling te annuleren, mits deze nog niet is verwerkt. Wil je graag jouw bestelling annuleren? Stuur dan een e-mail naar [email protected] met het onderwerp: bestelling annuleren. Ons team onderzoekt vervolgens of het nog mogelijk is om jouw pakketje te annuleren of dat het al verzonden is.

Ja. Het is mogelijk om jouw bestelling te wijzigen, mits deze nog niet is verwerkt. Wil je graag jouw bestelling wijzigen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] met het onderwerp: bestelling wijzigen. Geef in je mail aan welke veranderingen je wilt aanbrengen. Ons team gaat vervolgens met jouw verzoek aan de slag. Mocht het product al verzonden zijn dan kunnen wij niets meer wijzigen.

Hoewel we je graag ontvangen en verder helpen, is het niet mogelijk om een bestelling af te halen. Onze pakketten worden verzonden vanaf onze verzendlocatie. Geen zorgen, we bezorgen je bestelling zo snel mogelijk.

Wanneer het bestellen van een product niet lukt, dan vragen we je contact op te nemen via [email protected] of +31 6 30755750. We proberen je dan zo goed mogelijk van dienst te zijn, zodat je jouw product alsnog kunt bestellen.

Bezorging

Wij verzenden alle bestellingen via PostNL. Zowel in Nederland als in België.

We zullen er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Wanneer je jouw bestelling voor 17.00 uur plaatst, dan zal de bestelling dezelfde dag nog worden verzonden. In de meeste gevallen wordt jouw bril dan de volgende dag al geleverd.

PostNL streeft ernaar om jouw bestelling binnen 1 werkdag te bezorgen. Een groot deel van onze bestellingen wordt binnen 1 werkdag bezorgd. Helaas kan het voorkomen dat een bestelling vertraging oploopt. Wij vinden dit vanzelfsprekend heel erg vervelend, maar hebben hier helaas geen invloed op. Blijf op de hoogte met de track & trace. Mocht het te lang duren neem dan contact op met onze klantenservice zodat we je kunnen helpen.

We bezorgen gratis bij bestellingen vanaf €50! Onafhankelijk van de grootte van jouw bestelling en het land waarin je je bevindt (levering alleen in Nederland en België). Bedraagt je bestelling minder dan €50, dan hanteren we de volgende prijzen:

  • binnen Nederland: €3,95
  • naar België: €5,95.

Jazeker! We bezorgen ook in België. Bestel je op een werkdag voor 17:00 uur dan word je bestelling meestal de volgende dag al geleverd.

Betalen

Jazeker. Wij werken alleen met veilige en geverifieerde betaalmethoden zodat je veilig kunt afrekenen.

NIVÓ biedt de volgende veilige betaalopties om af te rekenen:

  • IDEAL
  • Bancontact
  • Creditcard
  • PayPal
  • Klarna achteraf betalen
  • Belfius
  • KBC/CBC Betaalknop

Jazeker! Als je eerst het product wil zien, daarna pas wil betalen, dan is achteraf betalen mogelijk. Wij werken samen met Klarna. Dit is een veilige betaalmethode om achteraf te betalen.

Als het betalen van jouw bestelling niet lukt, dan vragen we je contact op te nemen via [email protected] of +31 6 30755750. We proberen je dan zo goed mogelijk van dienst te zijn, zodat je jouw product alsnog kunt betalen.

Garantie & Retourneren

We hanteren een bedenktijd van 14 dagen. Mocht het product of de bril dus niet helemaal naar wens zijn, dan mag de bril 14 dagen na ontvangst alsnog teruggestuurd worden. De kosten voor het retourneren van de bril zijn voor eigen rekening en kost maximaal €4,60 inclusief Track & Trace code.

Het recht op het retourneren van een product geldt alleen voor ongebruikte, onbeschadigde en complete brillen. Een bril mag natuurlijk gewoon bekeken en gepast worden, maar wanneer er onnodige schade aan de bril ontstaat, dan kan het item niet teruggenomen worden.

Jammer dat het product niet naar wens is. Neem contact op via [email protected] of bel +31 6 30755750 en we sturen je alle benodigde informatie om de bril terug te sturen.

Het is belangrijk dat je de bril zorgvuldig wordt verpakt, zodat de bril onderweg niet kan beschadigen. Daarnaast dient de bril in originele staat en in fabrieksverpakking teruggezonden te worden.

Verwacht mag worden dat een bril een aantal jaar meegaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je misschien nog gebruikmaken van de garantie. Op de brillen van NIVÓ wordt een fabrieksgarantie van 24 maanden gehanteerd op het moment dat de bril aangeschaft wordt. Daarbij heb je uiteraard ook recht op de wettelijke garantie. Dit houdt in dat de bril moet doen wat jij er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer jij de bril ontvangt is het de bedoeling dat er geen fouten zijn gemaakt door de fabriek. Er zal vanuit NIVÓ altijd eindcontrole zijn, voordat de bril verzonden wordt. Het kan echter voorkomen dat er alsnog een bril tussen zit met fouten vanuit de fabriek. Wanneer jouw bril bij ontvangst één van de volgende mankementen bevat, neem dan contact met ons op:

  • Het loslaten van een lenscoating
  • Het loslaten van de montuur coating
  • Soldering fouten bij scharnieren
  • Het ontbreken van onderdelen